In perioada 8-9 iunie a avut loc la Milano editia 2016 a Conferintei Europene de Facility Management - EFMC 2016, considerat cel mai mare eveniment de profil din Europa, la care au participat circa 400 de specialisti in FM, atat din zona de practica a facility managementului, cat si din mediul universitar si cercetare. Din Romania au participat presedintele ROFMA, Richard Mocko, in calitate de invitat al organizatorilor si lector in cadrul conferintei, directorul general ROFMA, precum si un reprezentant Archibus Solutions Center Romania.
Lucrarile conferintei
Avand ca motto "FM-Enhancing people and business", temele principale abordate in cele doua zile au fost orientate pe doua mari directii: a) modele de business in FM, strategii si tendinte de dezvoltare in raport cu noile tehnologii si b) importanta si interesul fata de conditiile oferite oamenilor in cladiri, workplace management, servicii FM cu valoare adaugata menite sa creasca eficienta activitatii si starea de bine a oamenilor.
Cele doua zile ale conferintei au acoperit subiecte precum:
- Excelenta in serviciile FM
- Modul cum facility managementul poate deservi mai bine organizatiile si oamenii
- Change management
- Conectivitate si digitalizare in FM
- Tranzitia de la cladiri sustenabile catre orase sustenabile
In deschiderea lucrarilor conferintei, Peter Ankerstjerne, CMO la ISS World Services, a avut o foarte interesanta expunere in care a prezentat principalele provocari ce stau in fata FM-ului la orizontul anului 2020: tehnologiile si locul de munca (mai ales noile modalitati de lucru). Vorbind de noile tehnologii, el a identificat 6 segmente cu impact major asupra FM respectiv: automatizarea, bazele de date, social media, internet of things, tehnologiile mobile si cloud, inteligenta artificiala. Privind noile locuri de munca, studiile arata ca 55% dintre birouri sunt in fiecare moment goale, iar cca. 1,3 miliarde persoane sunt in categoria "mobile workers" (cam 37% din totalul fortei de munca la nivel global). Aceste realitati determina corporatiile sa-si regandeasca politicile, sa promoveze o cultura a colaborarii intre salariati, sa ofere tot mai multe spatii de lucru flexibile, care sa incurajeze impartasirea cunostintelor, viteza de reactie organizationala, inovatia si productivitatea. Ca o concluzie, excelenta in serviciile FM este si va ramane un "factor uman", indiferent de evolutiile tehnologice.
Dupa-amiaza, Richard Mocko, presedinte ROFMA a fost invitat sa tina o prezentare cu titlul: "Impact of Facility Management to Sustainable Global Future" in cadrul panelului dedicat tranzitiei catre cladiri si orase sustenabile.
Activitatea delegatilor ROFMA
Delegatia ROFMA a participat la lucrarile EuroFM Practitioners Network Group (PNG), care include practicienii din FM, asociatiile nationale, marile firme de profil si consultantii in domeniu.
De asemenea, delegatii ROFMA au avut o intalnire cu directorul general si respectiv vicepresedintele IFMA. La aceasta intalnire partile s-au informat reciproc asupra evolutiilor din ultimii ani. IFMA a prezentat noul acord de colaborare pe care l-a semnat la nivel global cu RICS, avand drept obiectiv cresterea recunoasterii FM-ului si promovarea globala a standardelor si a sistemului educational IFMA. Reprezentantii IFMA au fost informati si asupra demersurilor de lansare a primului program master de FM in Romania, primind propunerea de a acredita IFMA global acest master, care permite alinierea competentelor si curiculei la cerintele internationale.